DantePokefun Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Ciao a tutti, vi scrivo perché ho un serio problema nel superare le 50 lotte che mi separano dalla vittoria per battere la dama della Lotta in Singolo alla Villa Lotta. Premettendo che sappiate bene che si tratti di un impresa assai ardua arrivare fino alla fine e ottenere la statua nell'atrio della Villa, ho dei seri problemi nonostante provi e riprovi a battere tutti i concorrenti che mi si presentano davanti.La categoria di è quella della lotta in Singolo.Ho messo a puntino un trio veramente temibile che, in teoria dovrebbe sbaragliare qualsiasi avversario e adesso vi dico come l'ho gettato. Forse sono io che sbaglio qualcosa, aiutatemi voi con i vostri consigli.Il trio è composto da Talonflame, Garchomp (mega) e Tyranitar.Questo trio l'ho studiato fondamentalmente per fare in modo che i tre Pokemon si parino le chapet a vicenda switchando quando è il caso di farlo... Talonflame è debole al tipo elettro, roccia e acqua. A parargli le spalle ce quindi Garchomp che è immune all'elettro e le mosse di tipo acqua e terra sono efficaci x1, quindi con un buon evasamento dovrebbe attutire bene l'acqua e la roccia almeno per un seguente contrattacco. Ma Garchomp è debole al ghiaccio x4, debole al folletto e al drago. In questo caso ce Tyranitar che non è immune a nessuno di questi elementi ma senza dubbio nemmeno ne è debole. Anche qui Tyranitar attutisce il colpo con un danno x1.Tyranitar però è debole alla terra, all'erba e all'acqua e alla lotta. Se predicto una mossa d'erba o acqua ritorna Garchomp, per le mosse invece di tipo terra o lotta ecco che ritorna Talonflame che ha l'immunità sulle mosse di tipo terra e attutisce la lotta x1 e il cerchio si chiude.In teoria dovrei essere abbastanza tranquillo ma verso il trentesimo concorrente mi fanno sempre fuori in un modo o nell'altro. Premetto che l'unico vero Pokemon rompiscatole potrebbe essere Swampert (acqua/terra), in cui l'unico elemento di cui ha paura è l'erba (superefficace x4) e il mio trio purtroppo non ha mosse d'erba perché purtroppo nessuno di loro impara nulla del genere. Di solito uso MegaGarchomp e vado di terremoto approfittando della mossa stabbata con tanto di Terrempesta che aiuta...ma è dura.Vi illustro il modo in cui è settato il trio:Talonflame ha un set Standard competitivo da Vgc. Abilità : Aliraffica Natura: DecisaStrumento: BeccaffilatoMosse: - Ventoincoda - Retromarcia - Fuococarica - Baldeali EVS: 252 att./84 Hp/172 Velocità Garchomp(mega):Abilità : Sabbiavelo (perché Tyrannitar ha Sabbiafiume)Natura: DecisaStrumento: Garchompite Mosse: - Terremoto - Bullo - Breccia - MetaltestataEVS: 252 att./252 vel./6Hp (un vero Sweeper)Tyrannitar:Abilità : SabbiafiumeNatura: ModestaStrumento: RoccialisciaMosse: - Sgranocchio - Pietrataglio - Fulmine - Geloraggio EVS: 252 vel./200att.s./56 att.Ce una cosa da dire su Tyrannitar. Come tutti saprete Tyranitar ha un attacco elevato, ma può essere vantaggioso anche cogliere il nemico di sorpresa con mosse speciali. Per questo motivo ho cercato di livellare il più possibile attacco e att.s. per avere più longevità nelle situazioni.L'ultimo avversario che mi ha fatto fuori al trentesimo turno aveva uno Shiftry che ha ridotto a pochi Hp il mio Talonflame dopo uno sbigoattacco, subito dopo anche i suoi Hp si sono ridotti a una o due unità dopo il mio Fuococarica ma il contraccolpo ha fatto si che Talonflame stramazzasse al suolo. Annientato da Tyranitar con un Geloraggio ben piazzato, shotta anche il secondo avversario finché poi arriva Avalugg per ultimo. Cambiarlo con Garchomp? Anche no. Ma non ho scampo: mi shotta Tyrannitar con terremoto, poi dopo Garchomp... Gli faccio Metaltestata resistendo al colpo e lui risponde con Slavina. Fine dei giochi. Dove e cosa sbaglio? Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
Khovid Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Se hai i pokemon giusti non sarà difficile arrivarci Io ci sono riuscito con Mega Kangaskhan, Garchomp (che, assurdo a dirsi, è più forte della sua mega) e Chandelure, che ho poi sostituito con Greninja nelle ultime lotte. Buona fortuna! Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
DantePokefun Inviato 3 novembre, 2014 Autore Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Se vedete degli errori grammaticali o di sintassi è perché ho scritto questo post con il telefono e il T9 è perché quello che è Beh tutto dipende da come hai settato il tuo team... Avere solamente i Pokemon giusti non basta... Stavo pensando di cambiare e di usare Metagross, Swampert e Mamoswine...(o Vanilluxx al posto di Mamoswine)6 Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
cristalloXnero Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Beh tutto dipende da come hai settato il tuo team... Avere solamente i Pokemon giusti non basta... Stavo pensando di cambiare e di usare Metagross, Swampert e Mamoswine...(o Vanilluxx al posto di Mamoswine)6 Guarda nella Villa Lotta la strategia serve poco, te lo dico io che ho conquistato 4 delle 5 statute nell' atrio! Per vincere basta avere dei Pokèmon precisi e una strategia semplice. Io ti consiglio vivamente di usare Mamoswine, ho scalato le 50 vittorie praticamente solo con lui! E' molto facile da usare e fa fuori moltissimi Pokèmon con un solo colpo, è davvero potentissimo! Questo è il set che usavo: Mamoswine @ Focalnastro Abilità : Indifferenza Natura: Decisa (+Att, -Att. Sp) Evs: 252 Att. / 252 Vel. / 6 PS - Levitoroccia - Geloscheggia - Terremoto - Scagliagelo Ho sconfitto 2 Pokèmon su 3 di Notturna usando solamente lui! In aggiunta a lui poi aggiungici questo Rotom Lavaggio ed hai la strada spianata fino alla 1000esima lotta: Rotom Lavaggio @ Stolascelta Abilità : Levitazione Natura: Modesta (+Att. Sp, -Att) Evs: 252 Att. Sp. / 252 Vel. / 6 PS - Idropompa - Invertivolt - Raggiro - Fuocofatuo Anche lui è molto semplice da usare! Grazie alla Stolascelta supererà in velocità praticamente tutti i Pokèmon avversari e grazie alle sue due potenti mosse finirà i nemici indeboliti da Mamoswine o anche quelli che hanno la vita piena se sono superefficaci! In più c'è anche Fuocofatuo che è sempre utile contro i Pokèmon che utilizzano gli attacchi fisici Ricordati però di tenere a mente il difetto della Stolascelta! Ti permette di essere sempre più veloce dell' avversario ma potrai usare solamente 1 tra le 4 mosse! Con questa combo Mamoswine-Rotom puoi veramente andare molto lontano, le loro mosse sono superefficaci contro la maggiorparte dei tipi e colpiscono molto duro! In aggiunta a loro due ci aggiungi un Pokèmon che tu ritieni buono, non deve per forza avere una tattica insieme agli altri due! Io usavo Klefki per assorbire le mosse di tipo Erba e supportare gli altri due con Riflesso/Schermoluce oppure Dragonite con la Vulneropolizza che anche lui è veramente devastante, lo fermano in pochi! Questo è il set che usavo se ti può interessare: Dragonite @ Vulneropolizza Abilità : Multisquame Natura: Lesta (+Vel, -Dif) Evs: 252 Vel. / 252 Att. Sp. / 6 PS - Dragodanza - Oltraggio - Trespolo - Fuocobomba Se la Vulneropolizza si attiva e tu hai già usato Dragodanza, non ti ferma nessuno! Con Oltraggio distruggi qualsiasi cosa e Fuocobomba serve contro i Pokèmon acciaio resistenti come Scizor, Ferrothorn e Skarmory! Trespolo è per recuperare vita e anche l' abilità Multisquame Spero di esserti stato d' aiuto! Alla fine vedrai che vincere le lotte sarà facilissimo P.S: Non so se già lo sapevi ma quando ti avvicini alla 50esima lotta, inizieranno ad arrivare i Veterani, che usano i Pokèmon leggendari come Heatran, Latios, Registeel ecc. Quelli sono tosti da battere ma se sei bravo a giocare non dovrai temerli! Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
Dwebble Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Sposto in una sezione più particolare. Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
FraktheYukihira Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 nooooo ti uccideranno:un' acqua veloce ben stabbato impara una mossa ghiaccio e ti masssacraio consiglio un pokemon fuocouno elettro uno volantevanno bene anche se hanno lo stesso tipo secondario cmq se vinci una battle x un soffio interrompi immediato non spegnere e studia una nuova tattica Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
The_Toy_Master Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 nooooo ti uccideranno:un' acqua veloce ben stabbato impara una mossa ghiaccio e ti masssacraio consiglio un pokemon fuocouno elettro uno volantevanno bene anche se hanno lo stesso tipo secondario cmq se vinci una battle x un soffio interrompi immediato non spegnere e studia una nuova tatticaLa tua squadra al primo Terremoto/Pietrataglio va a casa, lo sai? Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
Lucario991 Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Io per arrivare a 50 vittorie consecutive ho usato il seguente team: Mega Mawilemosse:-Danzaspada-Carineria-Sbigoattacco -Metaltestata Greninja strumento:FocalnastroMosse:-Geloraggio-Laccioerboso-Neropulsar-Surf Aegislash strumento:avanziMosse :-Scudoreale-Danzaspada-Metaltestata-Furtivombra Spero di esserti stato utile!! Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
Aldragon Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Se segui la guida che ho in firma non avrai difficoltà ad arrivare alle 100 vittorie. In ogni modo, il modo più semplice per fare TANTE vittorie è il triplo. Se si segue la guida scritta da R Inanimate (che si trova facilmente con Google), potreste non perdere mai, lui ha perso poco prima della 1900esima vittoria Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
mikidrv Inviato 3 novembre, 2014 Condividi Inviato 3 novembre, 2014 io personalmente ho usato mega kangaskan ombrartigli,dragonite multisquame vulneropolizza e goodra corpetto assalto e ho vinto senza grossi problemi(la prima volta ho perso al 45 incontro mentre la seconda volta ho vinto) Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
DantePokefun Inviato 3 novembre, 2014 Autore Condividi Inviato 3 novembre, 2014 Grazie ragazzi siete stati di grande aiuto. Non chiudete questo topic per cortesia che lo userò sicuramente per fare un po di esperimenti... Penso che proverò un po tutte le formazioni che mi avete consigliato quindi non eliminatelo Che tornerò a guardare. Bella a tutti... Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
poliwag Inviato 4 novembre, 2014 Condividi Inviato 4 novembre, 2014 Se segui la guida che ho in firma non avrai difficoltà ad arrivare alle 100 vittorie.In ogni modo, il modo più semplice per fare TANTE vittorie è il triplo. Se si segue la guida scritta da R Inanimate (che si trova facilmente con Google), potreste non perdere mai, lui ha perso poco prima della 1900esima vittoriase puoi me lo linki in mp per favore?comunque la squadra che ti consiglio io è questa durantpigronestolascelta saltamicizia3 attacchi che vuoi gyardaosprepotenzagyaradossite protezionedragodanzacascataterremoto pokemon che vuoi inizi con durantche usa saltamiciziaquando l'avversario ciondola mandi gyardaos e alterni dragodanza (quando l'avversario ciondola) con protezione (quando l'avversario può colpirti. al 6° dragodanza (forse anche prima) oneshotti tuttoocchio a sostituto dell'avversario (potresti usare chatot con agilità e congiura ) Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
Aldragon Inviato 4 novembre, 2014 Condividi Inviato 4 novembre, 2014 se puoi me lo linki in mp per favore?Copio, incollo, ovviamente ho gia' riportato che l'autore e' R Inanimate The Team:Greninja (M) @ Life Orb ***SamidareTrait: ProteanEVs: 4 Atk / 252 SAtk / 252 SpdHasty Nature (+Spd, -Def)– Surf– Ice Beam– Grass Knot– Mat BlockLife Orb Greninja. Mat Block Support, High-Speed Offense. Leads on the Left. Yes, I know that its Nature isn’t optimal for what I am trying to do, and that a Timid nature would work a bit better, but this still gets the job done. It’s role is pretty self explanatory. Open battles with Mat Block, then go on the offense. Holding a Life Orb in combination with the automatic STAB gained from Protean allows Greninja to dish out respectable amounts of damage, often netting an OHKO when hitting opponents on their weaknesses. Although Mat Block only blocks damaging moves and has no boost in Priority, Greninja is usually fast enough to pull off Mat Block for the team before the opponents can move, and the opponent Pokemon will very likely go for damaging moves due to the presence of…Lv 1 Aron (M) @ Berry Juice ***Aron ZhengTrait: SturdyEVs: Champions don’t need to train, they just need to winRash Nature– Endeavor– Protect– Toxic– Sleep TalkLv 1 Endeavor Abuse Aron. AI Abuse. Leads front and center. The moment I was told that the Battle Maison does not scale levels up to 50 if under-leveled was the moment I decided I would try to revive my old 4th gen AI Abusive strategy. The idea here is that Aron is KO’d by any non-Poison damaging attack, and thus triggers the AI’s tendency to drop any thoughts of support or setup to go in straight for the KO that they see in front of them. However, due to Sturdy and Berry Juice, that “KOable†target will actually takes 3 hits to go down. Factor in Mat Block and Protect, and this Aron will often command the attention of the opponent’s pokemon for at least a good 3 or 4 turns, but by that point I’ll have a commanding lead.Aron’s moveset is pretty basic if you are familiar with L1 Endeavor strategies. Its survivability is all in its item and ability, and its damage output is in Endeavor, which will reduce the opponent’s HP down to Aron’s current HP of 12. Toxic is used for targeting Ghosts, and crippled Pokemon. My last move is Sleep Talk, in case Aron ever gets put to sleep, but honestly I’ve never gotten to successfully use it. The one time Aron got put to sleep, it woke up immediately causing Sleep Talk to fail.Garchomp (F) @ Focus Sash ***SHARK ATTACKTrait: Sand VeilEVs: 4 HP / 244 Atk / 4 Def / 4 SDef / 252 SpdJolly Nature (+Spd, -SAtk)– Earthquake– Dragon Claw– Swords Dance– ProtectFocus Sash Swords Dance Garchomp. Leads on the Right. A simple moveset. Greninja and Aron were originally used as a lead pair in Double Maison before I tried it out in Triples. It didn’t take me any time at all to decide that I wanted to run Garchomp as my third lead. Mat Block extends across your entire party, regardless of where Greninja is placed on the floor. With Mat Block and the Aron distraction, Garchomp is almost always able to get off a free Swords Dance boost at the start of the battle. A +2 Atk Garchomp with an active Focus Sash makes quick work of its side of the field while the opponent scrambles to take down Aron. In situations where all the opponent’s Pokemon are wiped out, and they only have one Pokemon remaining, they will always send it out on my right, and thus facing against my +2 Atk Garchomp.Tyranitar (F) @ Choice Scarf ***NabataTrait: Sand StreamEVs: 4 HP / 244 Atk / 4 Def / 4 SDef / 252 SpdJolly Nature (+Spd, -SAtk)– Rock Slide– Crunch– Earthquake– Iron TailChoice Scarf Tyranitar. Weather Changer. Tyranitar makes a pretty good partner to Aron and Garchomp on the team. Hail can be very hazardous to my leads, as it neutralizes both Sturdy and Focus Sash if left unchecked. Tyranitar can get rid of the Hail, and in turn hit hard against those that set it up. Although it isn’t the fastest thing on the board, Choice Scarf Tyranitar’s speed is still decent enough to deal with a lot of threats. Rock Slide isn’t the most reliable of moves, but Tyranitar is usually good at knowing who to pick fights against, as I seldom run into situations where missing a Rock Slide or two would be a run ender. The boost in Special Defense from the sand also makes it pretty easy to switch it in on Special Attacks, even if they are super effective ones. No, I don’t use Iron Tail. Ever.Gyarados (F) @ Choice Band ***HaiteiRaoyueTrait: IntimidateEVs: 164 HP / 196 Atk / 4 Def / 76 SDef / 68 SpdAdamant Nature (+Atk, -SAtk)– Waterfall– Earthquake– Stone Edge– ReturnChoice Band Gyarados. Intimidate Support. Switch Option. Since Gyarados is immune to Garchomp’s Earthquake, and resists Greninja’s Surf… it makes something that Aron can switch out to, without causing me to lose one of my own Pokemon in the crossfire. This is the only Pokemon on the team with a non 252/252 EV spread, although there isn’t anything particularly special about its EVs. It’s pretty much a copy of the EV spread I was using for the CB Gyarados I was using in VGC battles post-Worlds. Return as the fourth move since I wanted a strong reliable neutral move to use against Pokemon that resist Waterfall, namely Grass and Water Types.Aegislash (F) @ Spell Tag ***HakuroukenTrait: Stance ChangeEVs: 252 HP / 252 Atk / 4 SDefBrave Nature (+Atk, -Spd)– Iron Head– Shadow Sneak– Sacred Sword– Swords DanceAn Aegislash. Priority Attacker. Switch Option. I would say that Aegislash is a bit of a filler Pokemon for this team, though it does have its role. Due to having high defenses before a Stance Change, it can survive a few hits even in situations where I have to make a tough switch. Its immunity to fighting also helps act as a Switch option for Tyranitar, and in some cases Greninja and Aron. Aegislash is my only Pokemon with Priority attacks, so it is one of the few Pokemon I can use to act before some of the faster Pokemon in the Battle Maison that can give me some trouble. Overall:This Triple Battle Maison strategy is a all about having control over the opponent AI, and having them do what you want/expect them to. While I’d like to say that the team has a lot of fallback plans and stuff, it really actually does not. After all, I managed 1000 Wins on my first run in Triple Battle Maison, so I haven’t done much thinking on replacement team members or refining of EVs, items or movesets to allow myself to have backups to my backup plans. Losing the advantage provided by Greninja’s Mat Block, and Aron’s pseudo taunt and redirection can cause things to spiral out of control without some quick thinking, and possibly a few risky moves on my part to keep myself in the game. Strategy:The team’s basic strategy is as follows:Turn 1:Greninja uses Mat BlockAron uses EndeavorGarchomp uses Swords Dancefollowed by:Turn 2:Aron uses ProtectGreninja and Garchomp Attack, KOing all 3 opponent leads (usually, Surf + Earthquake)Or…Alternate Turn 2:Greninja KOs a Pokemon with Grass Knot/Ice BeamGarchomp KOs a Pokemon with Dragon ClawAron uses Endeavor to drop the 3rd Pokemon to 12 HPThe alternative strategy leaves you at 6-4, with one of the opponent’s Pokemon in easy KO range, but since Aron doesn’t use Protect for this, it keeps your options open for the following turn.Usually after pulling off a successful first few turns, and gaining a 6-4 or 6-3 lead, it is very difficult for the CPU opponents to pull a comeback, of which it is a matter of taking out the opponent’s remaining Pokemon in a low risk fashion.This is all fine and all, but the real merit of a team is knowing when your go-to strategy will certainly fail. ThreatsA very quick way you can lose is by getting caught off guard on turn one, causing the regular setup to turn into a disaster. Nothing like losing Greninja to Choice Scarf Manectric, because you thought you would be faster. And in turn, leaving Garchomp and Aron exposed. It’s not that big of a stretch for the opponent to happen to have a Pokemon with Blizzard. Similarly, it would be foolish to try to use Mat Block when all three opponent leads are packing priority moves. I’ll try to simplify things down to specific examples in this section. Threats to Greninja Pokemon faster than Greninja and can KO it (placed on Center, or Left)This section includes: Jolteon, Electrode, Choice Scarf Manectric, Choice Scarf Darmanitan, Choice Band Aerodactyl, Choice Scarf Terrakion, Accelgor, and Choice Scarf Pinsir.Manectric will always hold a Choice Scarf unless used by a Roller Skater.Darmanitan will always hold a Choice Scarf unless used by a Chef?Aerodactyl will always hold a Choice Band unless used by a Roller Skater.Pinsir will always hold a Choice Scarf.While these Pokemon are able to KO Greninja, they’ll have to decide between attacking Aron and Greninja, so it isn’t always a guarantee that Greninja will be taken out. As such, it is always important to weigh in the options, and decide whether it is worth risking sacrificing Greninja on the first turn or not. Quick ClawSpecifically look out for Leafeon, and Ursaring. Assess the situation to make sure you’ll be fine even if Greninja is taken out by a Quick Claw’d attack. Threats to Aron: Priority UsersThere’s a fairly large number of Pokemon with Priority moves. To name a few that are very common to see with them past Battle 40 include: Arcanine, Dragonite, Abomansow Hariyama, Lucario, Carracosta, Muk, Scizor, Conkeldurr Dusknoir, Articuno, Spiritomb*, Bisharp* Toxicroak*, Shiftry*, Honchkrow*, Kangaskhan’, Ludicolo’, Infernape’, Medicham’, Mienshao’* These Pokemon only have Sucker Punch. While they use it more often than they did in the past, they don’t fully commit to trying to use it against you, opting to only attack with Sucker Punch on Occasion‘ These Pokemon have Fake Out. Strangely enough, despite it being able to OHKO Aron, and only usable on turn one… they DON’T always use Fake Out. In fact, they are more likely to use a regular damaging move instead of Fake Out for a turn.Don’t be afraid to use Mat Block even if there is one priority user in play on the opponent’s side. A number of the Pokemon may instead use something like Earthquake instead of their priority move, and a similar situation had caused me to lose a battle in Double Maison. It’s better to just let Aron take a hit, in order to preserve Greninja and Garchomp’s health from various spread moves, or things like Lucario deciding to want to KO Greninja with Aura Sphere instead of Aron with Extreme Speed. Usually, if the opponent has two priority users, or two Pokemon faster than Greninja, I’ll use Protect with Aron on the first turn. Mold BreakerFor obvious reasons. Since Mold Breaker is an announced ability, try to prioritize in KOing them, and not letting Aron have all three of its “lives†taken out in one blow. SwaggerIt’s no god. Be on the look out for any Mandibuzz or Absol, as they can often be a pain with trying to spread confusion to your party. Though usually it doesn’t change the game plan of Mat Blocking and using Endeavor. Pokemon that will not try to attack Aron on turn oneFor whatever reason, there are some Pokemon that will decide to instead use set up moves, or even use Protect instead of attacking at Aron. A list of the common ones are:Feraligatr, Haxorus, Volcarona – These Pokemon will use Dragon Dance or Quiver Dance respectively. Feraligatr can be OHKO’d by Grass Knot. Using Endeavor on it will activate a Liechi berry and possibly Torrent, so that is unadvised. Haxorus can be KO’d by Dragon Claw, but not Ice Beam due to Yache Berry. Volcarona will still be slower than Greninja even after a Quiver Dance.Meganium, Venusaur – These two Pokemon have no damaging attacks that can harm Aron, so there is a high chance that they will use Protect on the first turn. As such, avoid using Endeavor on them on the first turn. There is also a Cresselia that has Toxic which is also unable to harm Aron.Tentacruel, Cradily, Shuckle, Roserade, Mismagius, Eelektross – Theses Pokemon do have damaging attacks against Aron, but still may try to use Protect instead.Victreebel – This Pokemon will use Solar Beam Rough Skin/Iron BarbsSo just Druddigon, Ferrothorn, and Garchomp. This is just to make a point of awareness, as it will disable Sturdy if you activate these abilities. Multiple Ghost TypesAron isn’t going to do much if it can’t hit anything. This sort of situation will likely happen against Hex Maniacs or Psychics, as they run a heavy amount of Ghost and Psychic type Pokemon. In these cases, it’s best to just switch out to Tyranitar, while still using Mat Block of course. Snow WarningEither Abomasnow, or Aurorus will be what you are looking for. When Snow Warning occurs, it is best to switch either Aron or Garchomp out for Tyranitar immediately, in order to preserve Aron’s Sturdy and Garchomp’s Focus Sash. Threats to Garchomp Froslass, Cryogonal, and WeavileThey are faster than Garchomp, and can do a ton of damage with Blizzard or Ice Punch, respectively. Weavile is especially a problem since it is also faster than Greninja, so you can’t stop it with Mat Block. Cryogonal can be OHKO’d by a Dragon Claw, but Froslass and Weavile run Focus Sash. If Froslass or Weavile are placed on the far right, it’s better to just switch out to Tyranitar. Starmie (on far right)Starmie is similar to the previously mentioned Ice Pokemon. The difference is that if Starmie is in the center, it can be OHKO’d by a Grass Knot. Togekiss (on far right)Garchomp can’t hit Togekiss. Enough said. IntimidateIn some cases, its better to just switch out Garchomp instead of trying to counteract a large amount of Intimidates. BastiodonBastiodon has Wide Guard, and isn’t afraid to use it at times, even with Aron’s presence. After a close call where Bastiodon’s Wide Guard nearly cost me the battle, I’ve learned that they are a high priority target to be taken out. Threat Trainers:Trainers in the Battle Maison each have a set list of Pokemon they can use. Trainers with the same trainer class often have similar Pokemon selections to others of the same class. Here are a few types of trainers that you should watch out for in the Battle Maison. Scientists/Roller SkatersThese two trainer classes are the most likely ones to come with Pokemon that are faster than Greninja. Fortunately, beyond that, their Pokemon tend to be easily handled by Garchomp, due to having a fairly large bias towards Electric type Pokemon. So while you may have to do a bit of maneuvering at the beginning, it will often be smooth sailing once you get past that. VeteransEven with this sort of team set up, the Legendary Pokemon teams of Veterans are something to watch out for. The biggest issue when facing them is that all their Pokemon may be running one of four different movesets. In particular, watch out for Choice Scarf on Entei or Terrakion. Punk Guy PuckHe only runs Pokemon that can have Intimidate. This can sometimes create situations where Garchomp is lagging behind on offensive pressure, which can give the opponent an opportunity to try to do something. Plan accordingly. Link al commento Condividi su altre piattaforme Più opzioni di condivisione...
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